Thursday, July 22, 2010

Mutiara Kata Cinta

mutiara kata cinta

Mutiara Kata Cinta

Mutiara Kata Kehidupan


Mutiara Kata Cinta adalah sebuah laman blog yang mempunyai sedikit sebanyak kata-kata nasihat serta cerita tauladan yang boleh dikongsi oleh semua orang.

Kandungan di dalam laman blog Mutiara Kata Cinta adalah hasil usaha koleksi kata-kata nasihat, serta cerita nasihat yang telah dikumpulkan untuk tatapan penginap laman blog ini. Di dalam usaha mencari kata-kata nasihat serta cerita nasihat bagi laman blog Mutiara Kata Cinta, saya dapati koleksi ceritanya menarik dan mempunyai teladan untuk diikuti.

Saya juga adalah seperti kamu, sedang berusaha untuk memajukan diri pada setiap detik, dan mempelajarinya sepanjang perjalanan ini.

Dan dalam perjalanan ini saya dapati pelbagai perkara menarik tentang koleksi nasihat yang diperoleh untuk laman blog Mutiara Kata Cinta ini sambil memerhati gelagat manusia yang harus ditangani dengan cara-cara tertentu.

Manusia-manusia tersebut termasuklah diri sendiri!

Terima kasih kerana berhenti sebentar di laman blog Mutiara Kata Cinta sedang di sini saya berharap kamu berpuas hati dengan koleksi kata-kata nasihat serta cerita nasihat yang dikumpulkan di sini.

Jika anda mempunyai apa-apa cadangan, nasihat serta pendapat sendiri untuk membuatkan laman blog ini sebagai tempat yang lebih baik, silalah berikan komentari di bawah.

Ini adalah sedikit sebanyak kata-kata mutiara sebagai pemanis mulut untuk pembukaan laman blog Mutiara Kata Cinta:

  • Lemparkan seorang yang bahagia dalam bercinta kedalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.
  • Seandainya kamu dapat berbicara dalam semua bahasa manusia dan alam, tetapi tidak mempunyai perasaan cinta dan kasih, dirimu tak ubah seperti gong yang bergaung atau sekedar canang yang gemericing.
  • Cinta adalah keabadian ... dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki.
  • Siapapun pandai menghayati cinta, tapi tak seorangpun pandai menilai cinta karena cinta bukanlah suatu objek yang bisa dilihat oleh kasat mata, sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.
  • Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dahsyatnya cinta.

My Best, Always..

Abdullah,

Mutiara Kata Cinta

No comments:

Post a Comment